Friday, May 20, 2011

Comel!

سم الله الرحمن الرحيم

Mainan semua pink tapi tak pernah suke pun PINK
Rasa macam anak patung :D
Alright tak tau kenapa malam ni nak tulis pasal zaman kanak-kanak 'gedempol' (comel & gemuk). Mama tak pernah cakap anak dia gemuk tapi mama selalu cakap anak dia ni gedempol sebab tuh anak dia tak kisah pun kalau bersaiz besar sebab bukannya gemok tapi  gedempol. tuh kira masa kecil-kecil-lah-kan. Lagi pun anak dia gemuk sebab dapat susu badan and minum susu Promil Milk, mama cakap susu ni mahal.

Sampai pegang Chopstick pun salah.
Aku banyak habiskan masa dulu dengan minum susu serta makan. Mama tak pernah rasa susah nak bagi aku makan apa, masak je pape aku still akan makan. Lagi-lagi kalau mama masak udang .. sah aku lagi suka.

Pada umur 6 tahun:
Mama: Nak makan apa ?
Aku: Udang !
Mama: Asyik udang je
Aku: I am the prawn 
(suke sangat makan udang sampai nak jadi udang)


Memang dari dulu aku berbadan BULAT :O ! Serious bila badan bulat pipi wajib tembamkan, memang sah orang suka cium aku sebab mesti hidung mereka tenggelam dalam pipi aku -.- dan menjadikan diri ku tidak suka dicium melainkan mama or future husband :D 



Rambut belah tengah !
Mama dari dulu ade masalah nak carikan baju untuk aku sebab saiz aku memang superb-lah-kan. Even baju tadika aku pun bersaiz XXL. Mana time tu ade student pakai size macam tu melainkan dah masuk sekolah rendah. Tapi mase kecil-kecil aku memang bergaya sakan (maaf tiada gamba bergaya) sampai mama cakap aku punye jeans pun tak muat nak cangkuk :p
Even baju mandi berwarna hijau tuh sudah sendat-mendat jadinya sebabkan saiz aku yang besar serious kadang-kadang tergelak tengok baju renang hijau.


Ignore bantal busuk !
 Dan dulu masa zaman kanak-kanak aku ada bantal busuk mama buatkan samai sekarang bantal tuh ade just dah jadi nipis sebab setiap kali berjalan aku akan bawa bantal busuk (di dalam gamba) pergi kemana-mana. Owh dan mama yang potongkan rambut aku dulu, tuh yang comel sangat. Aku tak pernah ade rambut panjang sampailah umur aku 12 tahun gedik nak simpan rambut. Baju kurung masa comel gedempol tak pernah beli sebab mak reti menjahit, just beli kain je. Mama memang tiada masalah sangat nak jaga aku lagi-lagi aku jarang jatuh sakit seperti abang dan kakak aku. Tapi just aku kuat memilih kadang-kadang.




PS: rasa mase kecil-kecil dulu aku memang COMEL! 

Farhana Fadzil

No comments: